DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAY 205
Güz/Bahar
0
2
1
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için spor yapmak, yeterli ve dengeli beslenmek, antrenmanın temel amacı ve temel görevlerini ayırt etmek, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini ayırt etmek, beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek ve sürat ve çabukluğu geliştirmek amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kondisyon çalışmaları yapabilir
  • Kuvvet antrenmanı yapabilir
  • Ağırlık kaldırma tekniklerini uygular
  • Sedyeyi kuralına uygun kaldırıp indirebilir
  • Sürat ve çabukluğu etkileyen faktörleri bilir
Ders Tanımı Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri, kondisyonel ve motorik özellikleri kondisyon çalışmaları, ağırlık kaldırma teknikleri, antrenmanın temel amacı ve temel görevleri, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi, kuvvet çalışmaları, sedye kaldırma ve taşıma çalışmaları.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, Dersin tanıtımı Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
2 Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
3 Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
4 Kondisyon çalışmaları / Kuvvet Antrenmanı Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
5 Ağırlık Kaldırma Teknikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
6 Ağırlık Kaldırma Teknikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
7 Ağırlık Kaldırma Teknikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
8 Ağırlık Kaldırma Teknikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
9 Sedye kaldırma çalışmaları Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
10 Sedye kaldırma çalışmaları Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
11 Sedye kaldırma çalışmaları Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
12 Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
13 Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
14 Sürat ve Çabukluğu Geliştirici Oyun ve Alıştırmalar Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
16 FİNAL Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
Ders Kitabı Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Önerilen Okumalar/Materyaller Çeşitli görsel materyal, film, videolar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
16
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır

X
13

Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest